Reviews2件

新規投稿
  • inoueh
    Japan
    1人が「参考になった」と評価
    International, Japanese Ratio5.0
    Former student(2012/9~2015/6)Dec 28, 2017
    I was very happy because I was the only Japanese international student at Woodroffe high school for two years. This helped me learn English very fast because I was always speaking English. Woodroffe was the most diverse school in Ottawa, I met people from all over the world, Spain, Brazil, Korea, Nigeria, Bangladesh, India, etc. Great community with enthusiastic teachers and stuff, absolutely loved it.
    Senior soccer team

    この口コミは参考になりましたか? URL

  • Mizuki
    Japan
    4人が「参考になった」と評価
    International, Japanese Ratio5.0
    Current student(2013/9~2015/6)Feb 16, 2015
    この学校はカナダの首都オタワにあります。中規模の高校なのですが、学校の近くにある大きなバス停からいろんなバスがでていて、ダウンタウンやチャイナタウンに放課後行くにも30分ぐらいで行けます。学校の近くには、あるいて10分くらいのところにウォールマートがはいっているちょっとしたショッピングモール。20分くらい歩くと、やや大きめのショッピングセンターがあったり、超田舎でもなく超都会でもなく・・・そんな素敵なところにあるのですが、今は日本人が、私ともうひとりしかいなくて、私たちふたりは今年卒業する予定なので、来年からは学校に日本人が全くいなくなります。じゃあ、留学生の数が少ないないの?という質問なんですが、そうではないのです。中国出身や韓国出身、ベトナム、ブラジル・・・などいろいろな国からいろんな人がいます。ESLの授業も充実しています。年に一度、カルチャーポットラックというイベントもあり、いろんな国の食事が、カフェテリアに集まり、ちょっとずつ試食できます。先生たちも親切だし、いろんなことに挑戦できるオタワの高校で、穴場だと私は思います。なので、5.0 非常に満足にさせていただきました。

    この口コミは参考になりましたか? URL

口コミを投稿する

  1. 1Select posting target
  2. 2Select relationship
  3. 3Write review
For which School do you write a review?
Write a review of country or state or city
Please select a school that you are studying currently or studied before.

Woodroffe High Schoolに対して...

口コミを投稿する
または

Woodroffe High Schoolに対して...

質問を投稿する